Leta i den här bloggen

söndag 10 oktober 2010

Tv tittare?

Under veckan nu hade jag tänkt att rekommendera olika intressanta program jag hittat som jag tycker man kan relatera till bloggen.

I morgon (Måndag) på Tv4plus
Klockan: 08:00 - 09:00 går Big medicine

Det är en Amerikansk dokumentärserie från 2007.
Säsong 1. Avsnitt 5 av 13.
Avsnittet kommer att handla om en man som väger nästan 360 kilo vill gå ner i vikt. Han hoppas på att bli frisk nog för att kunna donera en njure till sin sjuke far.


Senaste avsnittet som jag såg så handlade det om killen som nästan väger 360kg, han är under 40 års ålder och vill inget hellre än att gå ner i vikt. Men det finns inte längre något han själv kan göra åt det för fettman har tagit över. Han kropp och organ orkar snart inte längre. Men när han skulle opereras uppstod det ett problem. Han har det inte speciellt gott ställt med pengar, så hans försäkring täcker inte operationen för att rädda hans liv. Opereras han inte kommer han att dö!
I morgon får man antagligen se hur det går!

Själv kan jag tyvärr inte se det för att jag har en buss att passa. Men hoppas att ni som kan tar er chansen. För tycker ni såna här program är intressanta? Så är det värt att se!

Kram Sandra


information
bild

1 kommentar:

  1. Låter som ett intressant projekt. Hur länge ska ni hålla på med det?

    SvaraRadera