Leta i den här bloggen

fredag 22 oktober 2010

Bekämpa dina finnar - del 2!

Här kommer lite tips för dig med:
Bra hy men några enstaka finnar i bland


Varför händer detta?
Om du får en enstaka finne trots din fina hy, så har du förmodligen inte skött din hy riktigt ordentligt.
Hyn måste rengöras och återfuktas varje dag.
(se hur i detta inlägget)


Det finns några bra finndödarmedel på marknaden idag, som kan användas på bara finnen och så skall den försvinna inom några timmar.
* Neutrogena - Rapid Clear Acne Eliminating Spot Gel

Smörj på detta på din finne och finnen skall vara borta inom 8 timmar enligt neutrogena.
Jag har själv testat denna och jag tycker den fungerar. Om den inte försvinner helt så minskas den i alla fall väldigt mycket!
*ACO Spotless Cover Stick
Apotekets egna concealer som inte bara döljer finnen utan torkar ut den samtidigt!
Jag har inte testat denna men jag har hört att den är bra, dock att den är lite för mörk. Men det kan du lösa genom att först ta på Aco Spotless Cover stick och sen ta på lite foundation eller pudra över det smälter in i huden bättre.








1 kommentar:

  1. Hallojsan! SKulle du vilja vinna en länkning? Då är det bara att lista ut vad det är för låt som jag mimar till i videon. Lycka till! :)

    SvaraRadera