Leta i den här bloggen

söndag 31 oktober 2010

Lågkaloridieet

Jag tänkte berätta om några dieter/metoder som kändisar använder.

Jag skriver detta för att jag vill att ni ska veta vad folk gör för att vara smala. Men vi på verklighetsguiden vill verkligen inte att någon ska tro att vi vill att man ska testa på att göra något sånt här. För det är väldigt farligt. Anledningen till att vi skriver detta är endast för att informera.

Victoria Beckham - Länk till bild
Lågkaloridieeten
Det är den äldsta och den vanligaste bantningsteknikerna i Hollywood, det innebär att man äter väldigt lite. Det är ofta på gärnsen till allvarliga ätstörningar. Att inte få i sig tillräckligt näring i sina måltider per dag kan också det ses som en ätstörning.

Anhängare : Victoria Beckham, Megan Fox, Whitney Port, Tori Spelling
Betydelse av Anhängare: Personer som sluter sig till eller sympatiserar med en annan persons eller grupps läror, uppfattningar och/eller åsikter.

Victoria Beckham, 36, som sägs leva på en kost bestående av sojabönor, jordgubbar och sallad. Säger:
- Jag tror att det är stor skillnad mellan någon som har en ätstörning och någon som håller koll på vad de äter, men jag försöker vara väldigt disciplinerad när det gäller maten.



Megan Fox, 24, har berättat att hon slutade äta inför sin roll i filmen ”Jennifers body” för snabbt kunna gå ner några kilon.
Anna Paquin - Länk till bild
”True blood” Anna Paquin, 28, var öppen om sin strikta diet.
- Jag vill inte vara en skådespelerska som säger att jag äter allt, jag är väldigt försiktig med vad jag stoppar i munnen och jag äter alltid med inställningen att jag måste plåtas i bikini dagen därpå, säger hon till Self.


Den som använder en lågkaloridieet äter oftast bara 800–1000 kalorier per dag. En tjej som är "normalviktig" bör äta vid 1500 – 2500 kalorier per dag. Att äta små måltider per dag är väldigt farligt och är på gränsen till anorexia. Fysikst så går blodtrycket ner och hjärtat pumpar långsammare.
Man fryser och får lätt förstoppning, eftersom tarmarna inte har tillräckligt mycket att jobba med. Att äta så lite kalorier kan fungera kortsiktigt, Eftersom kroppen går in i svältläge så innebär oftast att man börjar äta mycket mer som senare vilket resulterar i jojo-bantningen och viktuppgång.


Slutsats: Om du är överviktig kan kanske en lågkaloridieet fungera som en initial kickstart.  Men i längden är det motion och sunda, regelbundna matvanor som ger varaktigt resultat. Att satsa på en sund viktnedgång kan ta längre tid men är bättre för kroppen och psyket.

Ha en bra fortsatt dag /Jessica




Källa: Fakta

1 kommentar:

  1. Nu är vinnaren av dagens blogg utsedd, in och kika om det blev du! :)

    Om det inte blev du kommer det en ny chans om någon timme! :)

    SvaraRadera