Leta i den här bloggen

söndag 19 september 2010

Styling tips och trix

Egentligen så är det mycket enklare att använda sig utav smink än vad många tror!
Man behöver bara hjälp på vägen dit för att finna det som passar just för dig.

Många av oss använder sminket på helt ”fel” sätt.
Det finns flertal små detaljer man kan ta hjälp av för att förändra sitt ansikte drastiskt. Det blir både en utmaning och lärorikt att experimentera med exempelvis Rouge, vart på kindbenet ska du lägga den? För att få just de dragen i ansiktet som du vill framhäva. Att lägga den diagonalt eller att luta den uppifrån och ner? Eller vart man faktiskt ska börja? Från örat och ner? och hur långt in mot näsan ska man gå?

Jag tänkte också ta upp att det finns sätt att förändra sina ögonbryn, så att dem stämmer överens med ditt ansikte. Det kan ge dig ett helt nytt utseende! Det genom att endast plocka dem enligt ”reglerna”. Detta kommer vi att dela med oss av, för att hjälpa just dig som är lite osäker på detta! Att man också kan använda sig av olika färger (varma och kalla, glansiga eller matta) för att framhäva eller dölja vissa delar av kroppen eller i ansiktet med sminket.
Du kan även förlänga eller bredda fingrarna med hjälp av nageltips!

Allt sådant kommer vi just hjälpa er med här på bloggen!
Att ge tips och svara på era personliga frågor. Vi har ju skapat bloggen för att hjälpa er!

Hoppas att ni får en fortsatt bra söndag kväll och att ni kommer följa bloggen under veckan för då kommer fler nya och intressanta inlägg! Kram  /Sandra

2 kommentarer:

  1. Sv: Jag veeet, supersnygg ring. Men den är bortaaaaa :( :( :( :( :( buhuhuuuu superledsen i ögat! Försvann på krogen i fredags. Jag köpte den på gotland. Nu vet jag inte, hoppas på att jag får tillbaka den, att någon jag känner tog den. Åh, förtvivlad!

    SvaraRadera
  2. den var så himla god, ska äta det till kvällsfika också :D

    SvaraRadera