Leta i den här bloggen

onsdag 29 september 2010

Mycket att göra?

Tydliga tecken och varningssignaler:

  • Du är trött på morgonen även när du har sovit länge och ostört flera nätter i rad. 
  • Du har svårt att somna på kvällen och vaknar kanske tidigt på morgonen utan att kunna somna om.
  • Du känner dig likgiltig och struntar i vad som händer omkring dig, eller känner dig nedstämd och orolig. 
  • Du har lätt att fastna i negativa tankar.
  • Du blir lätt irriterad och otålig över småsaker. 
  • Du får ont i magen, spänningshuvudvärk eller hjärtklappning.
  • Du har tappat lusten för sex.
  • Du får lättare och oftare infektioner. 
  • Du har svårare att koncentrera dig och glömmer lättare bort saker.
  • Du upplever att tiden aldrig räcker till och höjer därför tempot, och försöker göra flera saker samtidigt.
  • Eftersom tiden inte räcker till väljer du bort vila, fritidsaktiviteter, nöjen och kontakt med släkt och vänner.
  • Du behöver alkohol, nikotin, koffein, eller sömnmedel för att orka med vardagen - eller tar till fett, socker, alkohol eller nikotin som en tröst.

    Är detta något som du känner igen dig själv i?
    Personligen gör jag det grymt mycket...
    Detta är tecken på Stress!


    För att förhindra stress tänkte jag också dela med mig av några grymt bra råd jag hittade i mitt nästa inlägg. Så håll utkik!

    Kram Sandra


    *

5 kommentarer:

  1. sv: verkligen!

    tror nog att nästan alla känner igen sig i det där...

    SvaraRadera
  2. Skitbra blogg!:D väldigt intressant att läsa!:)

    SvaraRadera
  3. Jag har komplex för mina fula ben :S

    SvaraRadera
  4. kanon...är det egna ord eller var är källan?

    SvaraRadera
  5. oj, vad det stämde.. du vet det helt plötsliga magontet? blir galen!

    SvaraRadera