Leta i den här bloggen

tisdag 7 september 2010

Hej där!



Jag heter Sandra Fremming och är 18 år gammal. Åldern som är efterlängtad är nu uppnåd.
När jag inte  går i skolan så umgås jag med mina vänner eller med min pojkvän.
Jag älskar filmer och serier. Men nu mera blir det rätt mycket plugg efter skolan. Så det tar upp en stor del av min fritid.
Jag ser fram i mot när det blir lugnare att jag då ägna mer tid åt roligare saker som att umgås med mina vänner och äta middagar, skratta och busa m.m. Sedan att få sminka och styla. Jag gillar också att träna på roliga och behagliga sätt. För mig är det viktigt att mina intressen är eller blir roliga!


Egenskaper:
Jag är en glad och rolig tjej försöker ofta skapa en skön stämning med skratt och trevligt samtalsämnen. Jag är väldigt spontan och har ett hetsigt humör ( men är oftast glad). Om någon behöver mig så finns jag där för dem. Ställer helt enkelt upp i nästan alla lägen. Hatar när folk ger sig på mina vänner, så då fräser jag till. Att förlora eller att ha fel tycker jag är grymt jobbigt det tär riktigt på mig! Min envishet är bra och dålig men den skapar lätt tjafs med personer som är lika envisa. Mitt ego är inte alltid till min fördel heller. Kortfattat så är jag en tjej med mycket krut! :)

Syn på skönhet:
Min syn på skönhet är att vara sig själv och ta han om sig själv och må bra att visa det utåt att man faktiskt trivs med sig själv. Alla har skönhetsfel men att dem ibland kan bli till en fördel. Att det blir personligare och att man förstår att personen faktiskt är mänsklig. Man kan även utstråla skönhet och det är då lättare för folk att få den uppfattningen.

Sedan kan det även vara att man som person har speciella detaljer som man tycker är snyggt och relaterar till, exempel: Bruna ögon, kurvor och vita tänder. Men oftast så tycker dem flesta som den bilden media har skapat av skönhet. Rynkfri, fettfri, inga gula tänder, långa och läcker. Det är så man ska ”vara”. Man önskar ju att allt sådant kunde försvinna. Att man fick se ut och vara som man vill så länge man mår bra i sig själv! Men alltid är det något man missnöjd över för alltid finns det någon som uppnår den ”perfekta skönheten” och det blir då en förebild och det leder oftast till att man börjar tvivla över själv.


Varför detta arbete?
Vi valde detta som projektarbete för att vi hoppas på att kunna nå ut till er ,att ge er lärdom och att få ge tips och få skriva om vad vi känner och lyssna till vad ni känner. I dagens samhälle är det väldigt jobbigt att leva upp till alla krav median skapar oss.
Genom att nå ut till er hoppas vi att vi kommer kunna hjälpa er och ge just Dig bättre självkänsla och självförtroende! Och att ge dig tips för att komma över dina komplex. Vi vill visa er sanningen!

Jag tycker att allt vi kommer att skriva om här i bloggen kommer bli intressant och Roligt. Sedan när man går in på djupet i vissa frågor så kanske jag fastnar för något speciellt!

Något som vi i gruppen har funderat över är plastikoperationer om vi själva hade kunnat tänka oss att faktiskt förändra något med oss själva med hjälp av en operation. Personligen tror jag faktiskt att det hade vart möjligt. Om jag var så missnöjd över något som inte går att göra något åt som till exempel: överdriven hudmassa efter stor viktnedgång eller efter någon skada eller en bukoperation om jag var i riskzon ohälsosam och behövde förlora vikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar