Leta i den här bloggen

tisdag 7 september 2010

Halleu!



Hej!
Nu är det min tur att presentera mig, den sista av oss fyra bloggerskor ; Jag heter Julia Nummiranta och jag är 18 år gammal.
Jag är en ganska hakuna matata av mig. Jag gillar att läsa och vara med mina vänner, familj och pojkvän. Jag gillar även att gå på spelningar och träffa människor.

Egenskaper
Jag är en envis person och det är väl både på gott och ont får jag säga - om man är envis så kommer man dit man vill, men om man är envis så kan man också uppfattas som en otrevlig person. Men jag är faktiskt en trevlig person ska ni veta, haha. Jag är även rätt ambitiös, gillar att lära mig saker.
Jag är också rätt naiv - jag tror alltid gott om alla och blir sårad när det visar sig vara det motsatta. Men det gör mig i slutändan bara starkare som person!

Min syn på skönhet
En vacker kvinna för mig är inte för smal, utan precis så där perfekt lagom, en som har lite höfter ni vet? Det tycker jag är jättevackert och jag önskade att jag såg ut så. Men det handlar inte bara om utseende; jag beundrar människor som är ärliga, vågar bjuda på sig själva och är rakt igenom glada personer; det smittar av sig!

Tyvärr tycker jag att skönhetsidealen i världen är lite vridna. Jag tycker faktiskt helt ärligt talat inte benrangel är snygga. Är jag den enda som tycker så?
 Men om jag skulle få chansen att operera mig så kanske jag skulle överväga det, men jag kan absolut leva utan att behöva operera mig, då jag är nöjd med mig själv som jag är.
 Jag slår vad om att acceptera den man är gör en tusen gånger nöjdare med sitt liv, än att gå runt och sucka över hur man ser ut.
”Jag ska bara gå ner x antal kilo. Sen är jag nöjd”.
Jag tror inte på det. Det handlar om att ändra synen på sig själv.
Och det är det jag vill hjälpa er att göra genom den här bloggen, så jag hoppas ni fortsätter att läsa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar