Leta i den här bloggen

tisdag 7 september 2010

Hallå!

Vem: Belinda heter jag. Är 18 år, men det dröjer inte allt för länge tills jag fyller den magiska åldern 19. Jag bor mellan Uddevalla och Göteborg, vilket betyder att jag pendlar en hel del. Men det orkar jag leva med detta sista året i skolan.

Intressen: Jag tycker om att dansa, framför allt bugg, laga mat, umgås med vänner och min stora kärlek. Annars tränar jag mycket, det har gått i perioder de senaste åren men i somras kom jag igång och hoppas kunna fortsätta med det nu flera gånger i veckan.

Egenskaper: Glad, positiv, bra tålamod och väldigt väldigt nyfiken! Dock är jag lättpåverkad av kritik, impulsiv när det gäller att fatta beslut och åka-utomlands-galen!

Syn på skönhet: I yngre år tyckte jag att skönhet var en barbies utseende, då var jag naiv och påverkad av media. Idag har jag en helt annan uppfattning, naturlig skönhet ska de vara! En kropp med normal uppbyggnad, gärna lite muskler för en fin hållning, utsläppt hår och inte över stylat. Och inte heller översminkat för den delen. Och dem som säger att skönhet kommer inifrån, jag har börjat förstå hur rätt det faktiskt är. Lite lustigt det där och svårt att förklara, men det ligger helt klart något i det.

Framtidsplaner med vår linje/ blogg: Jag kan inte säga helt idag att jag kommer jobba som stylist efter gymnasiet, kanske om intresset finns då. Jag är väldigt kluven på vad jag vill göra, helst av allt hade jag velat arbeta på en vanlig klädesbutik i början. Folk kommer för att köpa en produkt, inte tex en sminkning. Det kan ju inte bli så mycket fel och det värsta som kan hända är att en vara gått sönder och den får bytas? Kanske är det brist på självförtroende, men det kanske stärks nu under 3an? Å andra sidan är jag mer intresserad av form och färg, så det hade kanske passat mig som butikbiträde..

Varför vi valt detta som projektarbete, enligt mej: Jo, för som jag skrivit så påverkas vi av media på ett sjukt sätt. Vi vill ta reda på hur många av sveriges ungdomar som inte tycker om sitt utseende och har dåligt självförtroende på grund av de ideal som finns idag.

Favoritämne som vi ska skriva om på bloggen: Mitt favorit ämne blir nog träning, och om hur det får oss att må bra. Men även det som får oss att inte må bra. Jag har en massa ideèr jag tänker ta upp och det finns en hel del intressant att ta reda på.

Kan jag tänka mig en plastikoperation: Eftersom vi formas så av media, så kanske. Men det är ju det vi vill ändra på här i bloggen, vår syn på skönhet. Så idag kanske jag vill göra någon operation och nästa vecka när vi tittat närmare på skönhet och var det innebär så kanske jag ångrar mig. Vad jag idag skulle kunna tänka mig att operera är brösten efter jag fött barn. Fast det är ju dock inte än på ett bra tag, så vi får väl se den dagen, det århundradet. Hehe, ne men..







// Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar