Leta i den här bloggen

tisdag 21 september 2010

Ätstörningar


Ätstörningar handlar om att mat och ätandet har blivit ett problem. Man lyssnar inte på kroppens signaler som säger om man är hungrig eller mätt. Man tänker inte på vad eller när man äter eller hur mycket. Men detta är som en sjukdom som är väldigt lätt att få men väldigt svårt att bli av med.

Men på denna blogg kommer vi prata om olika sätt att ta sig igenom denna ” sjukdom” . Vilka metoder som har hjälpt för andra som har ätstörningar.
Vi kommer även ha gästbloggare som berättar deras historier. m.m 
 

1 kommentar:

  1. Ville bara säga att det här är en jättebra blogg! verkligen!
    Ni har lyckats skitbra med den :D <3

    Samtidigt vill jag passa på att skriva ett uppmuntrande ord till tjejer där ute som har ätstörningar, eller en påbörjan till det.
    Det är bara att fortsätta kämpa, och ta sig igenom det! Ni kommer må så sjukt bra efteråt :)
    Jag hade det ungefär ett år, inte så länge, men usch vad dåligt jag mådde. Jag rasade ner i vikt, och många gånger skippade jag lektioner för att jag var i det tillståndet att jag inte hade ork till något.
    Idag mår jag hur bra som helst, jag orkar med skolan och får bra betyg.
    Fortsätt kämpa, alla där ute! <3

    SvaraRadera