Leta i den här bloggen

tisdag 7 september 2010

Projekt arbete!

Hej!

Vi är 4 tjejer som går 3:dje året på gymnasiet, alltså det sista. Vi går stylist-linjen, alltså hantverk! Nu blev det dags att starta ett projektarbete och vi valde att göra en skillnad för Sveriges människor. Vi människor är nämnligen omringade av medias syn på skönhet, och den är helt fel! Vi duger som vi är, är vackra hur vi än ser ut och behöver inte se photoshopade ut. Vi har därför valt att börja blogga för att nå ut till människor som behöver en kick för att förbättra sitt självförtroende. Men vi kommer även ge ut tips för att känna sig lika vacker på utsidan som man är på insidan, med hjälp av det vi lär oss av i skolan. Varför vill så många skönhetsoperera sig när man kan lära sig att sminka sig rätt? Handlar allt om lathet?

 Har ni någon tanke/fråga eller något bra förslag ni vill veta mer av? Hör av er!

2 kommentarer:

  1. Gött att ni tar tag i det med skönhets idealen! Lycka till

    SvaraRadera
  2. Hej där tjejer!
    jag är en tjej som bor i australien. jag har precis hittat till eran blogg och läst ALLT. väldigt bra idé måste jag säga! några saker som jag kan tipsa er om:

    1. skriv aldrig "nästa gång tipsar vi om ..." och sedan blir det inget nästa gång. det är precis samma sak som "i nästa av snitt.." av ditt favoritprogram, sedan blir det inget med det.. det gör folk väldigt besvikna. så om ni glömmer bort vad ni ska skriva om nästa gång, kika då in i erat senaste inlägg och fortsätt på den.

    2. för att inte ödsla tid på projektet, pga folk som inte når till er blogg. reklamera eran blogg överallt. skriv länk på facebook varje gång den uppdateras (så era vänner kan klicka sig in och läsa) samt skriv ut en reklam och häng upp lite överallt i skolan. för projektet handlar ju om att se hur vi tänker (era kunder är ju vi läsarna) och allt. så ni måste börja nå ut mer. satsa på minst 100 pers som läser eran blogg dagligen. det låter mycket, men det är inget. men jag själv har minst 100 och jag har bara en länk på facebook. jag länkar inte ens varje gång jag skriver. jag har bara en länk där. så ut och visa upp er! ju fler desto bättre för ER. så ni får något utav det. om ni har skyltar i stan. lämna lite reklam där med, sådana ni kankse satt upp i skolan. så lite annat folk än bara ungdomar kan läsa. det är ju inte bara ungdomar som har anorexi eller komplex.

    3. eran reklam måste vara KORTfattad. ingen orkar läsa en lapp i skolan/stan. så stora bokstäver och kortfattat. precis som reklam fungerar. (jag vet eftersom jag gick media 3 år på gymnasiet)

    och försök blogga oftare. det är inte alltid enkelt eller kul. men ni är 4 som delar på en blogg. tänk dig kenza gör sitt "jobb" själv. och om ni kunde uppdatera en gång var varje dag om olika saker, så har ni redan 4 inlägg om dagen.

    kör så det ryker tjejer! varma hälsningar från Australien

    SvaraRadera