Leta i den här bloggen

torsdag 4 november 2010

Tränings tips

Jag tänkte dela med mig av 5 tips som hjälper dig att ta tag i träningen.

* Träna med en kompis
Då kan ni peppa varandra och små prata medan eller mellan övningar.

* Hitta en sport som passar just DIG
Välj mellan allt från kampsport till dans eller ridning till hockey. Det finns något för alla!
Har man ett badhus att besöka så är Simning något som är otroligt bra för kroppen, det är kul, enkelt och passar alla åldrar och kön.
Om man inte har tillgång eller råd med dessa så kan man alltid träna hemifrån. Gå ut och gå i det friska höst vädret. Det gör både dig och kroppen gott!
Man kan också lätt träna på plats ta ett rep eller låna någons hopprep. Att hoppa hopprep ger både benstyrka, koordination och kondition, samtidigt som det är väldigt roligt.Dessutom är det lätt för varje person att utmana sig själv efter egen förmåga.
Läs lite om Hoppreps träning klicka här!

* Köp nya träningskläder

Då måste du ju helt enkelt träna för att de inte ska förbli oanvända.
Det ger dig en liten pusch

* Träna lagom
Många gör misstaget att träna varje dag i en vecka och sedan lägga av. Man tycker att det blir tråkigt och att man måste..
Känner du igen dig i detta?
Mitt tips då är att sätt upp realistiska mål. Så att du orkar, vill och tycker att det är kul!

* Undvik undanflykter
Bestäm dig för vilka dagar du ska träna. Skriv upp det i kalendern så är det enklare att få det gjort.

Du klarar det 
/Sandra


Källa: mig själv, frida tidningen, hopprep

5 kommentarer:

  1. Sv.Hihi du har så rätt så, Bellis! Därför är jag noga med mina tänder!

    SvaraRadera
  2. Men vad har du gjort denna Torsdag da :)?
    Kram

    SvaraRadera
  3. sv: japp de äter ja :) bra frukost...

    SvaraRadera
  4. Vilka bra tips Sandra. Man kan nästan tro att du lyssnat lite på idrottslektionerna! andreas

    SvaraRadera