Leta i den här bloggen

tisdag 2 november 2010

Ta det lugnt i trafiken!

Även om detta inte är vad vi egentligen jobbar för, vill jag bara ge Er alla en tankeställare. Olyckor händer lätt, och det går att förhindra genom att inte köra påverkad eller köra för fort. Även om man själv tycker att man kör perfekt vet man aldrig om ett barn eller djur springer över vägen, eller om en annan trafikant kör påverkad/skriver sms och inte ser dig. Jag får alltid tårar i ögonen när jag ser denna film.

Varning för känsliga tittare




Andra filmer som är värda att se:

En tjej innan och efter en olycka
En kille som kör full, vilket har sina konsekvenser
Farväl lillebror. Storebror kör full och krockar, berättar sin historia

Som sagt är det inte detta vad vi vanligtvis jobbar med. Men när jag såg vissa kommentarer till dessa videor blev jag riktigt arg. Tjejen som var med om en olycka, där hon visar hur hon såg ut både innan och nu, har ingen rätt i världen att få höra att hon ser ut som ett monster. Och det är DET vi jobbar med, att ingen ska bli kallad saker de absolut inte är.

Kram Belinda

1 kommentar: