Leta i den här bloggen

torsdag 4 november 2010

Affirmationer - intala dig att du är vacker.

Hej!

Det är några som kommenterar ibland och ber oss om hjälp att ändra sin syn på sig själv.
Detta är normala tjejer (fast usch vad jag hatar ordet normal!), som har vänner som älskar dem och berättar för dem att de är snygg men de kan inte ta det till sig.

Många intalar sig själva att "Jag är tjock, jag är ful, jag har för hög panna, jag har för liten näsa, mina lår är feta" osv osv.
Ni lurar era egna hjärnor att detta är sant! Men då betyder det också man kan göra det tvärtom, att se positivt på sig själv istället, detta kallas affirmationer.
I början när du utför dessa övningar, så behöver du inte tro på dem - men försök göra det ändå!
Tillslut blir det sanning för er; ni ser det vackra i er själva!
länk


den här sidan hittade jag en lista som var väldigt bra

Följande gäller för affirmationer

  • De är formulerade meningar som du läser högt eller tyst för dig själv
    Exempelvis: Jag är stark och självsäker eller Jag älskar mig själv. 
  • De ska upprepas regelbundet
  • De ska vara formulerade i nutid
  • De ska utrycka något som om det redan har skett, innehålla ord som: är, kan, vill, gör, känner…
  • De ska vara positiva
  • De sker en omprogrammering
  • De ska inte innehålla negativ laddade ord som: inte, aldrig, måste, bör…

2 kommentarer:

  1. ush så hemskt när människor blir så smala som på din header

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt vridet tycker vi! Det ska inte få gå så långt.

    SvaraRadera