Leta i den här bloggen

torsdag 18 november 2010

Smink lektion - Sotning

Här tänkte jag visa hur jag (Sandra) har lagt en sotning med svart och lila på Julia (som också skriver här i bloggen).
 Här har jag lagt ett transparent puder under för att skydda huden från nerfall av skuggorna.
Ett bra tips i fall ni inte vill ha färgen ni använder på huden under ögat efteråt.
Kan vara svårt att få bort.

 Här har jag lagt en grund med en ljus skugga.

 Efter det har jag lagt en lätt sotning. Som jag sedan kommer jobba med mera och lägga till lite lila.
Här är den lila färgen lagd men fortfarande kvar att göra. Måste neutralisera det lila så att det går ihop med den svarta sotningen.
Här är jag nästan klar. Jag har nu använt mig av lite till svart.
I ögonvrån är det än så länge rätt mycket lila så det blir till att lägga på lite till.
Lila/Svart Sotning
Resultatet!
- Nu har jag jobbat mer med det svarta och endast avslutat med lila uppe vid globlinjen.
Har även lagt en lila blandat med svart skugga vid nedre fransraden.
Det för att få ett bättre helhets intryck.
Detta är en enkel och snabb makeup.

Kram Sandra

2 kommentarer: