Leta i den här bloggen

fredag 12 november 2010

Torra vinterhänder någon?

Hej !

Jag antar att det finns fler än jag där ute som lider av spruckna vinterhänder?
Ja, även om vissa av kanske inte har snö hos er så har defintivt luften blivit kallare och luftfuktigheten har sjunkit.
Mina händer har väldigt lätt för att bli väldigt torra och spricka, så här har ni två små snarlika "husmorstips" som även fungerar på fötter:)


Alternativ 1.

Ni behöver
*Olja.
*Socker.
*Fet handkräm, alternativt helosan.

1. Börja med att blanda ihop olja och socker i en skål. Detta är er scrub.
2. Gnid in era händer med scrubben i ca 2 minuter för att få bort döda hudceller. Olja hjälper även till så inte huden torkar ut.
3. Skölj och smörj in era händer med den feta salvan.


Alternativ 2.
Ni behöver
*Olja.
*Socker.
*Plastpåsar.
*Gummisnoddar.
*Alternativt vantar.

1. Blanda ihop olja och socker och scrubba era händer på detta.
2. Skölj av och smörj in era händer med oljan.
3. Ta på plastpåsarna på händerna.
4. Vissa kan tycka att det känns bättre med vantar över plastpåsarna.
5. Sov med under natten.


Hoppas detta hjälper er, detta brukar jag använda när mina händer är illa ute, haha.

Ha en skön fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Wow mina händer har varit spruckna hela vintern och att bara använda helosansalva funkar inte, men så provade jag ditt tips och det funkade hur bra som helst!! Tack!
    /Veronica

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det fungerade för dig!
    Verkligen en superkur tycker jag, funkar varje gång.
    Ha en bra dag!
    //Julia

    SvaraRadera