Leta i den här bloggen

onsdag 12 januari 2011

Vårens trender - 2011

Hej!
Nu är jag tillbaka igen, då jag har tagit mig ett välförtjänt lov!
Men nu har jag samlat ihop lite information om vårens trender, för er som är intresserade:)

Kläder
Våren är ju känd för att bli mer romantisk, mycket pastellfärger, transparent, spets ...
Men som vanligt så utvecklas ju modet och vi glider in mer på att blanda ljuvligt med hårt. Army är något som blir mer och mer populärt, alltså mer militära influenser. Att blanda det med till exempel puderrosa kan bli en riktigt hit.
Om man kollar på Lindex vårkollektion så ser vi ett drag av "manlighet". Herrskjorta, kostymbyxa, trenchcoat.
Att bli mer kvinnlig än flickig är också något som sägs bli stort, att se på serien "Mad men" kommer ge tonvis med inspiration.

länk

Färger/Tyger
Spets, transparent, jeans, tunna tyger.
Mycket mönster med rosor och blommönster.
Som sagt army - militärgrönt + puderrosa. Olika nyanser av blått, pastellfärger, matta färger.

Männens mode 
Det är inte ofta man hittar så mycket om manligt mode, men detta var det jag hittade.
Det skall vara lite ruffigt, lite opolerat för killar i vår.
Vi kommer se mycket jeans, även armystuket här också, till exempel tröjor. Läderboots
70tals influenser.
länk


Länk 1
Länk 2
Länk 3

2 kommentarer:

  1. Sv: Tack så jätte mycket :)
    Intressant med fyra pers som bloggar!

    Kram/Sandra

    SvaraRadera
  2. hihi ja visst är den fantastisk.
    söt blogg du hat btw.
    kram

    SvaraRadera