Leta i den här bloggen

söndag 13 februari 2011

Dansa dig i form!

När det gäller träning finns det mängder av metoder för att hålla sig i form, eller om man är ute efter att tävla i en sport osv. Vet man inte riktigt vad det är man är ute efter, finns det bara ett sätt att ta reda på det: testa sig fram.

Denna helg har jag testat två motionsformer, vilket jag ska utvärdera och tipsa om. 

Zumba
Skaka skaka skaka skaka rumpa. Gillar du det är detta något för dig, helt klart. Jag tycker att det var kul, man märker inte att man tränar och man svettas. Men någon träningsvärk fick jag inte, så det går inte att jämföra med ett body pump pass. Det gäller att inte vara blyg, rulla på höfterna och dansa på till traditionell musik som cumbia, salsa, samba och merengue.
- Inte jätte varierat och hade varit roligare om man inte hade gym kläder på sig, utan istället lite mer typiskt salsa.

Afrikansk dans
Detta var helt klart en upplevelse utöver det vanliga. Instruktören hade typisk afrikansk klädsel och man blev väldigt inspirerad. Det var väldigt fria rörelser och man kände sig som tagen ur en film från afrika. Först hade jag skor på mig, men eftersom det var så få som hade det tog jag av dem och det var väldigt spännande att hoppa runt i sockarna. Väldigt fria rörelser och häftig musik. Detta rekommenderar jag alla att testa, i alla åldrar. Svettas gör man och kul har man!
- Vet jag inte ännu, men hoppas jag får träningsvärk i morgon så alla mina skutt gjorde nytta!


Bild källa

Kram Belinda

4 kommentarer:

  1. Ska iväg som AU PAIR i USA, vad kan man köpa till en 11årig tjej, 8årig pojke och en 6årig flicka?! o__O

    SvaraRadera
  2. Googlade egentligen efter något annat men hamnade här och läste ditt vettiga inlägg. Tummen upp!

    SvaraRadera
  3. Hej jag vann eran tävling, för jättelänsen
    dock så slutade jag att följa eran blogg
    jag tror inte att ni har kvar sakerna men om ni har det så får ni gärna maila mig
    jag svarade på erat mail med min mailadress/blogg
    så hör gärna av er
    för jag är hemskt ledsen att jag inte såg det men hör gärna av er
    för jag är fortfarande intresserad
    kramar!

    SvaraRadera
  4. Noomi verkar bli vårt nya stjärnskott utomlands. Mycket mycket bra att vi får en ny stjärna från Sverige. Gillar du henne? Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera